ילדים יקרים,
ערך החודש: " עבודת צוות"
עבודת צוות הינו קבוצה של אנשים הפועלת תוך שיתוף פעולה ותלות הדדית לשם השגת מטרה או השלמת משימה.
ניתן לאפיין את עבודת הצוות עפ"י המרכיבים הבאים:
מטרה - חברי הצוות פועלים להשגת מטרה משותפת.
תלות הדדית - חברי הצוות תלויים זה בזה וזקוקים לניסיונו, לכישרונו ולתרומתו הייחודית של כל חבר על מנת להשיג את המטרה המשותפת.
מחויבות - חברי הצוות מגלים מחויבות להשגת המטרה המשותפת ומכירים בכך שהדרך היעילה ביותר להשגת המטרה הינה לעבוד ביחד.
מנגנונים ותהליכים מובנים - בצוות קיימים חלוקת תפקידים מוגדרת וידועה, תהליכים מובנים, כללים ונהלים היוצרים תיאום בין כלל הפעולות של חברי הצוות.
הכרה - לצוות יש הכרה חיצונית בייחודו. הכרה זו מספקת לחברי הצוות תחושת שייכות וגאווה ומעניקה משמעות לעבודתו.
עבודת הצוות אינה מתרחשת מאליה, אלא היא דורשת טיפוח מכוון של המיומנויות האישיות והקבוצתיות המאפשרות עבודת צוות יעילה תוך התמקדות במישור המשימה ובמישור היחסים.
צפו בסרטון הבא והסבירו:
1. מהי עבודת הצוות שראיתם בסרטון?
1. מהי עבודת הצוות שראיתם בסרטון?
2. תנו דוגמה לעבודת צוות מחיי בית הספר.
בהצלחה,
רויטל
טל
השבמחק1. הנמלים עובדות בשיתוף פעולה. הן יצרו גשר מהגוף שלהן כדי שנמלים אחרות בצוות יעברו ממקום למקום לאסוף מזון. ללא עבודת צוות הן לא היו מצליחות.
2. בבית הספר כאשר מכינים עבודה בקבוצה,אנחנו עובדים בצוות ובשיתוף פעולה.
איתי
השבמחק1:השטוף פעולה,שהם עשו גשר אז הם שתפו פעולה
2:בבית הספר שיש עבודה בזוגות אנחנו עובדים בזוגות
רומי-
השבמחק1.בסירטון הנמלים עובדות יחד בשיתוף פעולה.
נמלים אחדות יצרו גשר מגופן כדי שנמלים אחרות יוכלו לעבור מצד לצד.
2.בבית הספר כאשר מכינים עבודה בזוגות יש לשתף פעולה האחד עם השני בכדי להצליח במשימה.
כפיר
השבמחק1.עבודת הצוות שראיתי,הנמלים משתפות פעולה בבניית הגשר.
2.בבית הספר קיבלנו את בוב הביצה ובשיתוף פעולה והכנו לבוב בית
הראל אליאס :
השבמחקעבודת הצוות בסרטון שכל הנמלים עזרו לכולם לעבור מענף לענף שלא ייפלו מהענפים. אם הם לא היו עוזרים אף אחד לא יכול היה לעבור.
בבית ספר:
המורה נותנת עבודה כיתתית לשלב את הרעיונות של כמה ילדים יחד ולהחליט ביחד איזה רעיון הכי טוב מביניהם ולעשות אותו יחד בשיתוף פעולה ועבודת צוות.
הראל ביגר:
השבמחקעבודת הצוות בסרטון הייתה שכל הנמלים התאחדו ביחד ויצרו גשר, כך שכל נמלה יכלה להעביר סחורה מענף לענף או ללכת בלי סחורה.
בבית ספר: ילדה אחת חוגגת יום הולדת ומביאה לכיתה חבילה עוברת ואז ילדה אחת מקבלת את החבילה ולא מצליחה לפתוח - אז שאר הילדים עוזרים לה.
נועה:
השבמחק1.עבודת הצוות שראיתי שהנמלים מנסות לעבור מענף לענף ואז הם בנו גשר.
2. ביום הולדת של הכלבה שלי הייתה מלחמה בין שתי כלבות. וביחד הבנות עודדו את הכלבה שלי
1. בסרטו ראינו נמלים שעזרו אחד לשני לעבור מענף לענף .
השבמחק2.בבית הספר אנו לומדים בקבוצות למידה בכיתה ואנו עוזרים אחד לשני .
רותם
השבמחקשאלה 1. עבודת הצוות שראיתי היא: הנמלים עשו גשר מהגו שלהן כדי שהנמלים האחרות יעברו מענף לענף.
שאלה 2. בשיעור דינמיקה קבוצתית עובדים ברביעיות, שלישיות וזוגות ביחד כדי לעשות הצגה. זאת עבודת צוות כי עובדים ביחד.
יונתן הדר
השבמחק1. הנמלים בונות גשר שעשוי מעצמן כשהן מחבקות זו את זו כדי לתת לנמלים האחרות לעבור מענף אחד לשני.
2. כשרויטל נתנה לנו לעשות עבודה על השבת, עבדנו קבוצה של ילדים ועשינו יחד את הנדרש.
עומר אוריין
השבמחק1.עבודת הצוות בסרטון היתה שכמה נמלים התחברו ונצמדו זו לזו וכך עזרו לנמלים האחרות לעבור מצד לצד בין הענפים.
2. זכינו בכיתה הכי ספורטיבית כי שיתפנו פעולה בינינו, עשינו את המשימות בעבודת צוות.
יובל רינת:
השבמחק1.עבודת הצוות שראיתי היא שכל הנמלים עזרו אחת לשנייה לעבור באמצעות גשר שהן בנו
מעצמן.
2.כשאנחנו משחקות מחניים עם הבנים ומשהו בא לזרוק כדור על בת, אז כל הבנות מגנות עליה
ומשתפות פעולה כדי שהיא לא תפסל.
יונתן כהן:
השבמחק1. בסרטון ראיתי עבודת צוות שהנמלים שיתפו פעולה בזה שהם חיברו את עצמם לגשר וככה כל הנמלים יכלו לעבור.
2. בכיתה שרויטל נותנת עבודה בזוגות אז הזוג משתף פעולה ועושה עבודת צוות.
יונתן כהן:
השבמחק1. בסרטון ראיתי עבודת צוות שהנמלים שיתפו פעולה בזה שהם חיברו את עצמם לגשר וככה כל הנמלים יכלו לעבור.
2. בכיתה שרויטל נותנת עבודה בזוגות אז הזוג משתף פעולה ועושה עבודת צוות.
נעמה
השבמחק1. עבודת הצוות שראיתי בסירתון היא שהנמלים יצרו "גשר" שהנמלים יוכלו לעבור מענף לענף.
2. אפשר לעבוד בשאיריס אומרת לעשות הצגה בזוגות אז מיתקיםעבודת צוות בכיתה.
ליהיא טבריה
השבמחק1. הנמלים עזרו לנמלים אחרות לעבור בגשר שהנמלים בנו
2. בשיעור דינמיקה קבוצתית אנחנו עושים הצגות ביחד וגם לטקס שבועות עבדנו בצוות בכדי להכין ריקוד
לינוי כהן:
השבמחק1. עבודת הצוות שראיתי בסרטון , הנמלים עושים גשר כדי לאסוף אוכל.
2. בבית ספר הכנו יחד , כל הכיתה, שיר ובית לבוב ( בכיתה א).
נדב -
השבמחק1. בסרטון יש עבודת צוות שהנמלים שיתפו פעולה וחיברו את עצמם לגשר וככה כל הנמלים יכלו לעבור.
2. בכיתה אנחנו עובדים בזוגות או בקבוצות בעבודת צוות.